Hållbarhet är ett livsval

Jag har valt att arbeta med många idéburna och värderingsdrivna organisationer och företag för att det är värdeskapandet som är intressant. Att hitta, förstå vad som kunden behöver, vad som kan skapa mer värde än pengar. Pengar är inte allt. Tvärtom. Det är vad man kan göra med pengarna som är intressant. Det är därför jag trivs med att arbeta med idé- och värderingsburna organisationer och företag. Det finns en djupare mening och syfte.

Gjort genom åren

Jag arbetar med affärsutveckling, innovation och kommunikation med fokus på att skapa tillväxt och mätbara resultat. Med uppdrag som affärsmodellering, marknads- och kommunikationsstrategi, förändringsarbete av organisationer, ledning av analys och kommunikationsteam samt projektledning.

Jag törs nog påstå att jag har stor erfarenhet av försäljning och marknadsföring av tjänster och produkter till företags- och konsumentmarknad inom detaljhandel, media, finans/försäkring och insamlingsorganisationer och små/medelstora företag. Har de senaste 30 åren haft ledande befattningar med ansvar för försäljnings- och marknadsorganisationer. Sedan 2002 har jag drivit företag och har arbetat som tillväxtkonsult med roller som projektledare, strateg, affärsutvecklare, analytiker och coach.

Andra säger att jag är en relationist som har lätt att skapa förtroende och att engagera människor. Vad jag själv vet är att jag trivs med att leda förändringsarbete och med tydligt fokus på att skapa tillväxt i bredaste mening - på både kort och lång sikt.

Exempel på uppdragsgivare genom åren

Hjärnfonden, Tillväxt Botkyrka, Granö Beckasin, World Forest Forum, UC, Mötesplats Granö, Synsam, Läkarmissionen, Röda Korset, PMU, Best Western Hotels, Däckia, OK Förlaget (Vi Bilägare, Klassiker, Bike, MC Nytt etc), UC, Sveriges kommuner och landsting (SKL), Korpen, MTV, Danske Bank, Aftonbladet, Dagens Industri, DN, KPA, Pingst, Optikerförbundet, mfl